Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2011 17:58 - БАНКЯ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9257 Коментари: 34 Гласове:
45

Последна промяна: 16.06.2011 18:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В Банкя ходя от мнооого години. Дори 10-ина години ходех по два пъти за по месец или повече, но никога не ми е идвало на ум да напиша нещо за курорта.
Този път, който се оказа и 25-то ми посещение в санаториума реших да напиша два-три реда и да сложа няколко мои много любителски снимки - един вид реверанс и благодарност към това уникално място сътворено от Бога и подарено ни ей така - да се възстановяме и долекуваме от тежки и леки болести, а и да си почиваме, дишайки въздуха, който наистина е уникален - такъв има само в Банкя и на едно място /не си спомням точно къде/ в Силиконовата долина в Калифорния - САЩ.
Не знам как го използват американците, но ние се възползваме, макар и недостатъчно от този феномен Банкя.
Хубаво градче е Банкя - зелено, китно, лековито ...
Винаги се чувствам там някак различно - спокойна, освежена, ободрена, рехабилитирана и в крайна сметка възстановена.Чувствам се като у дома си.
Ще започна с някои от символите на курорта:

Банята

image

Шадравана с минерална вода, където доста хора си мият очите , за да виждат по-добре /аз не съм го правила до сега:)/:

image

image

Статуята на Хигия в парка:

image


И написът пoд нея:

image

Паметника на загиналите във войни банкичани:

image

Тук се виждат по-добре имената:

image

Части от парка, огрени от слънцето, които няма  как да подмина с безразличие, стоплена от невинната им чистота и непретенциозност:

image

image

Едно заведение, което преди години ми беше много приятно да посещавам, особено терасата. Имаше хубави торти, добро обслужване и приятен ветрец. Може и сега да е така, но не мога да кажа - не съм ходила:

image

Тази година се отдадох съвсем на почивка и рехабилитация:) - на "айляклък:))).
Не посетих нито веднъж любимата ми гора с любимото борче. Не излязох почти никъде - с изключение на "водопоя":) и малко по пазара /налагаше се:)/.
Снимах изгреви и залези, дори и една дъга, която ви я подарявам за късмет. Снимах това, което се виждаше от балкона ми.

image

image

image

image

И още веднъж дъгата за всички вас:

image

Не снимах дори тенис-клуба, покрай който минавах всеки ден, но все си казвах"утре" - най-сигурното нещо да не свършиш работа - "маняна":).
Позволих си да "взема" от нета някоко снимки, едната е на Тенис-клуба:

image

Не отидох и до плувния басеин, който вече би трябвало да е отворен, и който си беше едно добро място за плаж:

image

Тази година и Ре/ПРЕ/зиденцията мина без мен:) -

image

На 2-ри юни, ден който беше на Ботев и загиналите за свободата и независимостта на България беше и Възнесение Господне /Спасовден/ успях да се "промуша":) между процедурите и да"отскоча":) до църквата "Св. Кирик и Юлита", за да въздам заслужената почит към Бога и загиналите за Отечеството.
Запалих свещичка и от твое име,скъпа ми приятелко. Нали си кръстена в  тази църква?:)

image

image

image

image

image

За санаториума и за всичко, преди това ще пиша друг път - за всяко нещо по отделно и според впечатленията ми, които са останали.


















Гласувай:
45



1. tili - Много свежо
16.06.2011 19:22
и отморяващо ще да е било:))) И снимките ти са хубави, но ме досрамя да си открадна една дъга. Заради надписа;-)))
И срам за тая приятелка, която не е стъпила в тази църква, откакто е кръстена там! Не че тогава е можела, защото е била в пелени:)
Молитвата на добър човек винаги се чува.
Здрава и щастлива да си, Катански!!!
цитирай
2. katan - 1. tili - Много свежо и отморяващо ще да е било:)))
16.06.2011 19:35
Така си беше:))).
Отдадох се на една неподозирана почивка:))).
Отспах си и си починах:).
А дъга ще ти изпратя:))).
Надписите са сложени съвсем, съвсем умишлено, след като няколко мои снимки "изтекоха" във фейсбук:(.
Сега нямам профил там по тази причина.
А приятелката ми може да се замисли за едно "тъй дълго пътуване":))) до ... Банкя:))).
Църквата е много добре поддържана и създава истинско единение с Бога. Почти като в Симеоново.
цитирай
3. mt46 - !
16.06.2011 19:40
Благодаря за красивата разходка!...
цитирай
4. katan - 3. mt46 - !
16.06.2011 19:48
Обещавам да ви поразходя и повечко, приятелю, само да е живот и здраве!
За по-малко от месец ми се събраха много преживявания.
Обещала съм още на 24.05, но не съм си сложила срокове:))).
Много поздрави и прекрасна вечер!
цитирай
5. babaelenica - Хубава разходка)
16.06.2011 19:55
И аз обърнах внимание на снимките - подписала си ги начи.))
Има една-две мноооооооого хубави.
Не знам дали е грехота да се крадат снимки, но по-общо погледнато, май - да.
Хората вече нямат граници в присвояването.
Още повече в интернет.
Прилича ми като да си свалиш гащите и да ти ги отмъкнат, пък ти с голо дупе да се развяваш.)))
Извинявай, че толкова образно се изразих, но днес ми е такъв ден.
:)))
цитирай
6. katan - 5. babaelenica - Хубава разходка)
16.06.2011 20:24
Хубава почивка беше, Хелън:)!
Грехота е да се присвоява каквото и да е.
А за гащите си права:).
Затова си ги "връзвам":))).
Усмихната вечер, приятелко!
цитирай
7. hristo27 - Чудесно си го описала и снимала!...
16.06.2011 21:14
Чудесно си го описала и снимала!
поздрави и от мен!
цитирай
8. vladun - Аз пък отивам след два дни в Павел Баня,
16.06.2011 21:47
с твоя помощ се настойвам вече на минерална вълна:)
Привет, Кате!
цитирай
9. megg - С благодарност за дъгата!
16.06.2011 23:09
Ха дано е на късмет! Приятна е била почивката ти, Катя! Приятно ми беше да се поразходя с теб! Порадвах се на хубави снимки, харесах си тази, на която църквата наднича иззад дърветата.
Слънчев да е утрешният ти ден! :)
цитирай
10. magnoliya - Чудесен постинг!
16.06.2011 23:43
Приятно ми беше, благодаря ти!
цитирай
11. injir - Взех си дъга за късмет.:)
17.06.2011 00:05
Взех си дъга за късмет.:)
цитирай
12. veninski - Поздрави от Родопите, приятелко!
17.06.2011 07:21
Поздрави от Родопите, приятелко!
цитирай
13. scarlety - Много
17.06.2011 07:41
хубави снимки имаш,Кате! Не се съмнявам,че си изкарала чудесно и си се заредила с енергия!
В средата на юли,в най-горещите дни, минералната вода е най-лековита!Пак да отидеш!:)) Поздрави и хубав ден!:)
цитирай
14. virtu - Браво , Катенце !
17.06.2011 09:29
А песните на славеите , чули ги ?
Гуш !
цитирай
15. compassion - Аз пък нищо не връзвам
17.06.2011 10:44
и (още) имам гащи, но то никога не е късно човек да стане за резил :)))))))))))
Поздрав за хубавия постинг!
цитирай
16. alexs - Хубаво градче е Банкя
17.06.2011 15:04
за отмаряне и възтановяване
носи се славата на лековитата му вода.
Надявам се че добре си омаряла там Кате
и сега си заредена с и пълна с енергия1
цитирай
17. universalnite1neo - :) Поздравления, винаги ми е било ...
17.06.2011 15:56
:) Поздравления , винаги ми е било приятно в Банкя ! Благодаря, че ми припомни усещането !
цитирай
18. bovari - Благодаря за разходката, Катя.
17.06.2011 18:33
Не съм ходила, но е възможно да се наложи:) или да си го наложа:)))
Казваш въздухът там е уникален, вероятно се отразява и на местните хора?:)

Поздрави.
цитирай
19. katan - 7. hristo27 - Чудесно си го описала и снимала!...
17.06.2011 21:22
hristo27 написа:
Чудесно си го описала и снимала!
поздрави и от мен!


Така се чувствам в Банкя, приятелю:) - ЧУДЕСНО!
цитирай
20. katan - 8. vladun - Аз пък отивам след два дни в Павел Баня,
17.06.2011 21:24
vladun написа:
с твоя помощ се настойвам вече на минерална вълна:)
Привет, Кате!


Пожелавам ти моето приятно, ползотворно и здравословно-рехабилитационно състояние, Влади!:)
цитирай
21. katan - 9. megg - С благодарност за дъгата!
17.06.2011 21:27
megg написа:
Ха дано е на късмет! Приятна е била почивката ти, Катя! Приятно ми беше да се поразходя с теб! Порадвах се на хубави снимки, харесах си тази, на която църквата наднича иззад дърветата.
Слънчев да е утрешният ти ден! :)


Имам още снимки на тази дъга, Мег:))).
Нека дъгата да е на късмет на всички, която са я видели!
Църквата я снимах от долу, от улицата и едва се вижда от толкова клони:))).
цитирай
22. katan - 10. magnoliya - Чудесен постинг!
17.06.2011 21:28
magnoliya написа:
Приятно ми беше, благодаря ти!


И на мен ми беше приятно, че се отби, приятелко цветна:)))!
цитирай
23. katan - 11. injir - Взех си дъга за късмет.:)
17.06.2011 21:29
injir написа:
Взех си дъга за късмет.:)


На късмет да ти е, injir!
цитирай
24. katan - 12. veninski - Поздрави от Родопите, приятелко!
17.06.2011 21:30
Поздрави на Родопите, Васко!
цитирай
25. katan - 13. scarlety - Много
17.06.2011 21:32
scarlety написа:
хубави снимки имаш,Кате! Не се съмнявам,че си изкарала чудесно и си се заредила с енергия!
В средата на юли,в най-горещите дни, минералната вода е най-лековита!Пак да отидеш!:)) Поздрави и хубав ден!:)


Пак ще отида, scarlety!
Обичам да ходя в края на май, когато цъфти глога и в началото на есента.
Починах си наистина много добре:))).
цитирай
26. katan - 14. virtu - Браво , Катенце !
17.06.2011 21:34
virtu написа:
А песните на славеите , чули ги ?
Гуш !


Е, как без славеевите песни в края на май?!:)))
Невероятно е съчетанието на песните им с аромата на цъфнал салкъм /акация/ и нощната прохлада!
цитирай
27. katan - 15. compassion - Аз пък нищо не връзвам
17.06.2011 21:36
compassion написа:
и (още) имам гащи, но то никога не е късно човек да стане за резил :)))))))))))
Поздрав за хубавия постинг!


"Парен каша духа", Руми.
И още: "Вързан поп, мирно село".
Радвам се, че ме навести!
цитирай
28. katan - 16. alexs - Хубаво градче е Банкя
17.06.2011 21:38
alexs написа:
за отмаряне и възтановяване
носи се славата на лековитата му вода.
Надявам се че добре си омаряла там Кате
и сега си заредена с и пълна с енергия1


Отмарях, Алекс, та чак прекалих:))).
Направо ме досрамяваше от въпроса: "Къде си?"
Ами почивах си, бе хора, почивах си:))))).
цитирай
29. katan - 17. universalnite1neo - :) Поздравления, винаги ми е било ...
17.06.2011 21:39
universalnite1neo написа:
:) Поздравления , винаги ми е било приятно в Банкя ! Благодаря, че ми припомни усещането !


И на мен така - все едно съм на друга планета, когато съм в Банкя:).
цитирай
30. katan - 18. bovari - Благодаря за разходката, Катя.
17.06.2011 21:41
bovari написа:
Не съм ходила, но е възможно да се наложи:) или да си го наложа:)))
Казваш въздухът там е уникален, вероятно се отразява и на местните хора?:)

Поздрави.


Наложи си го, Ели!
Няма да сбъркаш!
Уникален е въздухът!
Вероятно се отразява и на местните хора - дълголетници са:)))!
Поздрави и на теб!
цитирай
31. tota - Благодаря ти, Кате!
17.06.2011 22:06
Пожелах си и аз да отида там. Прекрасни снимки си качила.

Хубава вечер1
цитирай
32. katan - 31. tota - Благодаря ти, Кате!
17.06.2011 22:11
Пожелавам ти от сърце да отидеш, Ати!
Ще се върнеш като нова:))).
Хубава вечер и на теб!
цитирай
33. kometapg - Аз също преди 2-3 седмици си напр...
18.06.2011 00:56
Аз също преди 2-3 седмици си направих една разходка до там! Благодаря ти за хубавите снимки! Поздрави!:)
цитирай
34. katan - 33. kometapg - Аз също преди 2-3 седмици
18.06.2011 21:58
Може и да смесе "засекли" някъде:))).
До отново!:))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657203
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195558
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031