Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2011 11:15 - ДРАГАЛЕВСКИЯ МАНАСТИР - ЦВЕТНИЦА И РАЗПЕТИ ПЕТЪК
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7177 Коментари: 40 Гласове:
44


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

На  Цветница не бяхме решили къде точно да си запалим свещичка и да си вземем върбови клонки за здраве.
В последния момент свърнахме към Околовръсното. Тогава и на мен ми се изЯсни:) къде отиваме:) - към Драгалевския манастир.
Стана ми много приятно, защото само бях споменала, че ми се ходи в някой от близките манастири, без да уточнявам къде  ...
Все още не мога да свикна, че моите полуизречени желания се изпълняват ...
Времето беше  хубаво, хората се изкачваха към манастира, други вече слизаха с върбови клонки ... Много приятно!
Спряхме само за малко, за да си пусна миналогодишното венче в реката и продължихме.

image

image

image

Снимах и тази обрасла с мъх морена, която по някакъв начин ми напомни за Вазов ... асоциации ..

image

Тук природата беше малко закъсняла с пролетта, но все пак трябва да се отчете надморската височина и планинския климат - просто се върнахме назад във времето със седмица или две.
Стигнахме манастира и още с влизането в двора се потопих в една тиха и спокойна атмосфера, която ме изпълни с благоговение и благодарност!

image

image

image

image

image

image

Влязохме в храма, който беше тих и спокоен като истински храм, без блъсканица и гневни погледи от "миряните".
Службата беше свършила, затова дадох Света Литургия за следващата, запалих си свещичка и се помолих - получи се нещо, което рядко ми се случва напоследък, сред многото изнервени хора в храма - духът ми се сля с Бога!

После снимах добре поддържания двор с пролетните цветя и изкуствените живинки, за да зарадвам след това Мишел:).

image

image

image

image

image

image

image

Тези вече са специално за Мишел:) -

image

image

image

image

На излизане се загледах в едно магазинче в двора и получих подарък за празника, нищо, че не съм цвете за мирисане:) -

image

На
Разпети петък  знаех със сигурност къде ще отидем с децата ми, снаха ми и Мишел - на Драгалевския манастир - без никакво колебание!
Исках да се потопя отново в онази атмосфера от
Цветница.
Искаше ми се и аз като моята баба да кажа на Мишел:"Хайде сега, мило, да се поклоним на Дядо Боже и да Му се помолим", след това да минем под масата с плащеницата.
Е, не можа да се получи точно така, но все пак Мишел мина права под масата:) /не се поклони, детенце малко -простено й е/.
А масата беше много красиво подредена!
Неволно направих сравнение с масата в нашата черква, която също си има всичко, но е някак разхвърляно и не така красиво.
Оставих цветята и червеното яйце на иконата.
И отново изпаднах в онова състояние на единение!
Благодаря ти, Боже!
Запалихме свещички и се помолихме - всеки с неговите си  благодарности и молитви.
После отидохме да покажа на Мишел изкуствените живинки и да я измия с водата от чешмичката.
Тя не беше много впечатлена от тези "живинки", защото не й позволихме да влезе да ги пипне.
Но нали си е като вятър - затича се нанякъде и всички ние след нея:).

image

Заведе ни до камбаните, но сега виждам как се е загледала в нарциса:) - аха, да се наведе и да го откъсне:).

image
 
След това с нейното неповторимо "цвърчене":) стигнахме до ... кокошарника /не до кокошКАРника, както е в една реклама и не означава къщичка за кокошки, а нещо като кокошкарска работа:)/.
Голяма радост, голямо чудо беше!
Веднага мушна пръстчетата, за да ги пипне!
И естестествено искаше да пипне най-голямото "коко", което се оказа петел:).

image

Събра си малко "шешета":), които после бързо ми предаде  на "отговорно пазене":).

image

Лошото на хубавото е, че свършва:).
Трябваше и ние да си тръгваме, но преди това исках да снимам градинката. Да видя за няколко дни колко са се разкрасили цветeтата.
Тогава открих тази младост сред старите, изсечени дънерчета:

image

А цветета наистина бяха отворили личицата си!

image

image

image

image

Последен поглед назад и бързам да стигна децата, че може да ме оставят тук, където преди 20-ина години исках да бъда завинаги ...

image

image

Това беше - душата ми  беше  пълна с обич.
Утре, живот и здраве ще започна подготовката за Великден.


Великден мина и отмина, но на постигът сега му дойде ред ...
Получи се като "тюрлю-гювеч":), но така е, когато искаш да кажеш всичко наведнъж ...






Гласувай:
44



1. bven - Много свежест и радост има в тези снимки!
29.04.2011 11:38
Насладих им се и съжалявам, че досега не съм пообиколила към този манастир (иначе и аз обичам да ходя на празници там - веднага ставаш добър, щастлив и те води любовта.
Поздрави, Катя и нека винаги светлината е с теб!:)
цитирай
2. katan - 1. bven - Много свежест и радост има в тези снимки!
29.04.2011 12:16
bven написа:
Насладих им се и съжалявам, че досега не съм пообиколила към този манастир (иначе и аз обичам да ходя на празници там - веднага ставаш добър, щастлив и те води любовта.
Поздрави, Катя и нека винаги светлината е с теб!:)


" Много свежест и радост има в тези снимки!" има и нещо друго, което само може да се усети, ако си там - съприкосновеност, съпричастност, единение ...
А моето желание да бъда там "завинаги" беше буквално ...

Поздрави и светъл ден!
цитирай
3. ivankalilova - Разходих се и аз с вас, и от сърце б...
29.04.2011 12:19
Разходих се и аз с вас , и от сърце благодаря!А,,любопитната'' Мишел е приказна!
ПОЗДРАВИ !:)))
цитирай
4. katan - 3. ivankalilova - Разходих се и аз с вас,
29.04.2011 12:25
ivankalilova написа:
Разходих се и аз с вас , и от сърце благодаря!А,,любопитната'' Мишел е приказна!
ПОЗДРАВИ !:)))


Радвам се, че споделихме разходката, Ваня!
Мишел си е Мишел:))) - любопитна, безстрашна и много усмихната /аз за съжаление рядко успявам да я "хвана":) усмихната,защото не винаги мога да я стигна:)/.

Поздрави на теб и семейството!
цитирай
5. stela50 - Красиви снимки ,непознато за мен място ...
29.04.2011 12:46
Усеща се чистата ,спокойна атмосфера и съживяването на природата .
Разбира се в моите мисли е малката принцеска ,най-красивото цвете ...
Благодаря ти ,че ми позволи да се докосна до това свято място ,Кати .
Поздрави на всички в семейството !
цитирай
6. ognena71 - Разходих се чудесно! Много св...
29.04.2011 13:00
Разходих се чудесно!
Много свежо! Поздрав!
цитирай
7. katan - 5. stela50 - Красиви снимки ,непознато за мен място
29.04.2011 13:02
stela50 написа:
Усеща се чистата ,спокойна атмосфера и съживяването на природата .
Разбира се в моите мисли е малката принцеска ,най-красивото цвете ...
Благодаря ти ,че ми позволи да се докосна до това свято място ,Кати .
Поздрави на всички в семейството !


Благодаря ти,мила Стела!
Радвам се, че съм те докоснала до това място с моите много аматьорски снимки.
Богата е историята на това свято място!
Тук е отсядал и ВАСИЛ ЛЕВСКИ /не снимах паметната плоча умишлено/!
А Миши е най-красивото цвете поне за мен:))).

Поздрави и на теб, скъпа приятелко!
Много светъл ден ти пожелавам!

цитирай
8. katan - 6. ognena71 - Разходих се чудесно!
29.04.2011 13:09
ognena71 написа:
Разходих се чудесно!
Много свежо! Поздрав!


Благодаря, Веси!
Разходката си заслужава, особено на такива празници!
Поздрави и на теб! И приятен уикенд!
цитирай
9. scarlety - Привет,Кате!
29.04.2011 13:56
Избрала си чудесно място за Цветница и Разпети петък-красиво и спокойно!:) А доказателството е,че на излизане душата ти е била пълна с обич!Хубави са ти снимките и на цветенцата и на всичко,но най-хубавото цветенце е Мишел!:))
Пожелавам много здраве,обич и щастие на цялото ти семейство!
цитирай
10. katan - 9. scarlety - Привет,Кате!
29.04.2011 14:50
scarlety написа:
Избрала си чудесно място за Цветница и Разпети петък-красиво и спокойно!:) А доказателството е,че на излизане душата ти е била пълна с обич!Хубави са ти снимките и на цветенцата и на всичко,но най-хубавото цветенце е Мишел!:))
Пожелавам много здраве,обич и щастие на цялото ти семейство!


Здравей, мила scarlety!
На Цветница ми избраха мястото:), а на Разпети петък аз го избрах за децата си /всичките:)/.
А снимките ми не са качествени, но ...толкова си може телефончето, пък и "майстора":).
Мишел не само е хубаво,но е и сладко "цвете":))).
Когато ме целува и й кажа, че ми е много сладко, тя ме прегръща и продължава да ми прави "сладко":))).
Невероятно е!
Здраве, обич и щастие и на теб!

цитирай
11. monaliza121 - Душата щом е пълна с обич, всичко е ...
29.04.2011 15:07
Душата щом е пълна с обич, всичко е така красиво.:))
Привет, Катан!:))
цитирай
12. katan - 11. monaliza121 - Душата щом е пълна с обич
29.04.2011 15:13
monaliza121 написа:
Душата щом е пълна с обич, всичко е така красиво.:))
Привет, Катан!:))


Привет, Лизи!
Когато обичта е към всичко и всички, красотата е част и от нас.
Поздрави и хубави дни!
цитирай
13. juliet - Ходила съм няколко пъти там,...
29.04.2011 15:31
но разходката с теб беше неповторимо удоволствие! Поздрави за чудесните снимки и разказ!:)
цитирай
14. an200 - Колко сте пораснали!:)Сладурана е Мишел!
29.04.2011 16:07
Да сте живи и здрави всички!
Поздрави!
И аз харесвам атмосферата на манастирите. За отдих и равносметка...:)
цитирай
15. babaelenica - Хубавите мигове не свършват Катенце,
29.04.2011 16:29
Носим ги в сърцата си! ))
цитирай
16. razkazvachka - Я, какво красиво Мишенце!
29.04.2011 16:38
а от другите снимки, онази с трите камбани ми е любимата:))))
цитирай
17. ckarlet - Колко обич и топлота си пресъздала в ...
29.04.2011 18:02
Колко обич и топлота си пресъздала в преживяното, Катя! И какви красиви спомени запечатваш на малката Сладуранка! Тя много е пораснала! И все по-голяма красавица става... Толкова хубаво ми се видя всичко, като в приказките...
Сигурно съм го казвала, но пак ще го напиша, че ти умеш да даряваш много обич и така силно се усеща!
Поздрави, мила Катя! Ще прочета и продължението, което ще публикуваш!
цитирай
18. sande - Поздрави, Катя, написала си и си сътворила едно истиниско чудо от преживения ден ...
29.04.2011 18:45
Живописно, цветно и остроумно си разказала за посещението ви в манастира.
Снимките са божествени.
Музиката - също.
Благодаря,че ни правиш съпричастни по неповторим начин с тази красота и с вълненията на един прекрасен ден.
цитирай
19. vahisht - Дарове....
29.04.2011 18:45
Така сме ние хората устроени, да даряваме онова което са ни дарявали....
И да се наслаждаваме когато го правим от сърце, така и Мишел ще дарява един ден.......
Поздрави!
цитирай
20. sande - Поздрави, Катя, написала си и си сътворила едно истиниско чудо от преживения ден ...
29.04.2011 18:46
Живописно, цветно и остроумно си разказала за посещението ви в манастира.
Снимките са божествени.
Музиката - също.
Благодаря,че ни правиш съпричастни по неповторим начин с тази красота и с вълненията на един прекрасен ден.
цитирай
21. magity - Красотата е на всякъде ...
29.04.2011 19:45
...но не всеки я вижда .....красиво е ...благодаря за разходката Катя ....
цитирай
22. pevetsa - "Това беше - душата ми беше ...
29.04.2011 20:11
"Това беше - душата ми беше пълна с обич."

Кате, душата ти винаги да е пълна с обич, а това Ангелче загледано в нарциса, да е живо и здраво, и да ви носи РАДОСТ!
цитирай
23. katan - 13. juliet - Ходила съм няколко пъти там
29.04.2011 21:31
juliet написа:
но разходката с теб беше неповторимо удоволствие! Поздрави за чудесните снимки и разказ!:)


Хей, Слънчо, не ме "четкай"!:)
Твоите снимки са професионални, а моите са слаба "ракия":).
Може би съм успяла да предам настроението си?
Хубава вечер!
цитирай
24. katan - 14. an200 - Колко сте пораснали!:)Сладурана е Мишел!
29.04.2011 21:35
an200 написа:
Да сте живи и здрави всички!
Поздрави!
И аз харесвам атмосферата на манастирите. За отдих и равносметка...:)


Милото на баба!
И сладурана и умница е тя:)! И е най-доброто и хубаво дете на баба:)!/Е, нали ми е единствено:).../

И аз обичам атмосферата на манастирите и старите църкви - има нещо неповторимо в тях!
Хубава вечер, Ан!
цитирай
25. katan - 15. babaelenica - Хубавите мигове не свършват Катенце,
29.04.2011 21:42
babaelenica написа:
Носим ги в сърцата си! ))


Не свършват, приятелко!
цитирай
26. katan - 16. razkazvachka - Я, какво красиво Мишенце!
29.04.2011 21:46
razkazvachka написа:
а от другите снимки, онази с трите камбани ми е любимата:))))


Най-красивото и най-любимото!
И аз харесвам камбаните, но се чудя как пък никой не забеляза подаръка ми:

"На излизане се загледах в едно магазинче в двора и получих подарък за празника, нищо, че не съм цвете за мирисане:) -"
Мисля, че снимка №22 е подаръкът ми за Цветница:).



цитирай
27. katan - 17. ckarlet - Колко обич и топлота си пресъздала
29.04.2011 21:52
ckarlet написа:
Колко обич и топлота си пресъздала в преживяното, Катя! И какви красиви спомени запечатваш на малката Сладуранка! Тя много е пораснала! И все по-голяма красавица става... Толкова хубаво ми се видя всичко, като в приказките...
Сигурно съм го казвала, но пак ще го напиша, че ти умеш да даряваш много обич и така силно се усеща!
Поздрави, мила Катя! Ще прочета и продължението, което ще публикуваш!


Благодаря ти, мила Скарлет!
Искам децата ми /всичките:)!!!/ да са обградени с моята любов - най-безкористната и чистата /майчината/.
Опитваме се взаимно да си доставяме радости - и големи и малки.
От миналата година пиша моите детски спомени за Мишел, когато ще може да ги осъзнае.
Животът ми е подчинен на тях - децата ми винаги са били най-важното нещо в живота ми!
Благодаря ти за топлите и мили думи, които винаги ми доставят удоволствие!
Хубава вечер!
цитирай
28. katan - 18. sande - Поздрави, Катя
29.04.2011 21:57
sande написа:
Живописно, цветно и остроумно си разказала за посещението ви в манастира.
Снимките са божествени.
Музиката - също.
Благодаря,че ни правиш съпричастни по неповторим начин с тази красота и с вълненията на един прекрасен ден.


Благодаря ти, Санде!
В този постинг съм описала настроения и чувства от два дни.
Надявам се, че поне малко да съм успяла!
Снимките не са на висота, но музиката на Менделсон наистина е божествена!
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
29. katan - 19. vahisht - Дарове
29.04.2011 21:59
vahisht написа:
Така сме ние хората устроени, да даряваме онова което са ни дарявали....
И да се наслаждаваме когато го правим от сърце, така и Мишел ще дарява един ден.......
Поздрави!


Така сме устроени, Васко!
Да даваме и да предаваме нататък!
Децата ми го правят. Надявам се и Мишел един ден да го прави!
Поздрави!
цитирай
30. katan - 21. magity - Красотата е на всякъде ...
29.04.2011 22:00
magity написа:
...но не всеки я вижда .....красиво е ...благодаря за разходката Катя ....


Беше ми приятно да се разходим заедно, Маги!
Ще ви водя винаги с мен:).
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
31. katan - 22. pevetsa - "Това беше - душата ми беше ...
29.04.2011 22:02
pevetsa написа:
"Това беше - душата ми беше пълна с обич."

Кате, душата ти винаги да е пълна с обич, а това Ангелче загледано в нарциса, да е живо и здраво, и да ви носи РАДОСТ!


Благодаря ти за всичко, Алекс!
Душата ми се изпълни още повече!
Поздрави, приятелю!
цитирай
32. 4aiotgluhar4e - Много хубаво, Катя!
29.04.2011 22:07
Чух тишината, замириса ми на пролет, усетих теб самата.
Като ученичка обичах да ходя в Драгалевския манастир. Имах чувството, че там се скитат духовете на Яворов и Лора. Това е свято място.

Мишел е много сладка! Да я нагушкаш от мен :)
цитирай
33. katan - 32. 4aiotgluhar4e - Много хубаво, Катя!
29.04.2011 22:17
4aiotgluhar4e написа:
Чух тишината, замириса ми на пролет, усетих теб самата.
Като ученичка обичах да ходя в Драгалевския манастир. Имах чувството, че там се скитат духовете на Яворов и Лора. Това е свято място.

Мишел е много сладка! Да я нагушкаш от мен :)


O,Чайче!
Благодаря ти!
За тишината бях написала нещо преди около 3 години и ти ми го припомни!
Мирише на пролет, наистина!
Видя ли чемшира? Направо ухае!
Имаме еднакви мисли за това място - на мен винаги ми изплуват в съзнанието Яворов и Лора.
Мисля, че там е първата им среща, когато тя все още е Дрянкова, а той почти не й е обърнал внимание ...

Мишел е безценно камъче!:)
Утре, живот и здраве ще я нагушкам на воля:)!
Хубава вечер!

цитирай
34. veninski - Поздрави и от мен, приятелко! А М...
30.04.2011 07:15
Поздрави и от мен, приятелко! А Мишел е великолепна... Да ви е жива и здрава!
цитирай
35. kalin8 - Чудесен постинг!
30.04.2011 10:24
Поздрави, Катя!
Б.
цитирай
36. bovari - Нощна разходка на свято място.
30.04.2011 23:16
Подарък е.
Благодаря, Катя.

И да научиш Мишел да снима, за да не липсваш и като образ:)/или и ти не обичаш да се снимаш?:)/
цитирай
37. katan - 34. veninski - Поздрави и от мен, приятелко!
01.05.2011 14:23
Поздрави и от мен, Васко!
Мишел е много добро дете:))).
В момента спинка и баба може да си позволи някои "волности":))).
Да са ни живи и здрави внуците и дани радват!
цитирай
38. katan - 35. kalin8 - Чудесен постинг!
01.05.2011 14:24
kalin8 написа:
Поздрави, Катя!
Б.


Благодаря, Боре!
Поздрави и на теб!
цитирай
39. katan - 36. bovari - Нощна разходка на свято място.
01.05.2011 14:27
bovari написа:
Подарък е.
Благодаря, Катя.

И да научиш Мишел да снима, за да не липсваш и като образ:)/или и ти не обичаш да се снимаш?:)/


И аз ти благодаря,мила Ели!
Мишел обича да прави всичко,което правят жъзрастните:).
Няма да се изненадам, аконякой път ме"хване":), макар за сега да обича да е в кадър:))).
Поздрави и хубав ден!
цитирай
40. katan - Здравей, sande!
01.05.2011 14:45
Видях, че коментарът ти се повтаря два пъти.
Аз НЕ трия коментари, затова при мен можеш да прочетеш различни неща.
Не изтрих и твоя втори, макар да се дублира с по-предния.
Принципи, приятелю!
Това в наше време не се смята за добродетел...
Поздрави отново!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5674248
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196189
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930