Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2011 11:30 - СТРАСТНАТА СЕДМИЦА - МОИ НЕЩИЦА ОТ МИНАЛИ ГОДИНИ, ПУБЛИКУВАНИ В БЛОГА МИ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3280 Коментари: 16 Гласове:
56

Последна промяна: 18.04.2011 11:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Това са препратки към стари мои постинги. Тази седмица за мен има специално значение и затова си позволявам отново да припомня дните й.
Не съм написала нищо ново, само съм добавила две икони ...


                                *************************


31.03.2010 10:55 -
ОТ "ОСАННА" ДО "РАЗПНИ ГО"! Автор: katan Категория: Лични дневници   image
Прочетен: 1070 Коментари: 16 Гласове: 36

  image image

Една седмица - от Неделя на палмовите клонки (Цветница; Връбница) до Възкресение Христово (ВЕЛИКДЕН), изпълнена с толкова много събития!
Страстната седмица - последната седмица на Иисус Христос на земята, изпълнена с проповядване, терзания, мъки, предателство ...
Няма да пиша и разказвам за това, защото миналата година по това време направих цикъл от постинги, започвайки от Лазаровден, минавайки през най-важните събития от "ОСАННА" до "РАЗПНИ ГО!".
Слагам линкове към тези постинги - който иска да прочете и да се замисли.
Пожелавам ви хубави дни!

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/08/praznici.319721 - Този постинг е озаглавен "ПРАЗНИЦИ", в него е написано и за ЛАЗАРОВДЕН.

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/09/cvetnica.320271- ЦВЕТНИЦА, ВРЪБНИЦА

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/12/strastnata-sedmica.321706 - СТРАСТНАТА СЕДМИЦА

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/14/tainata-vecheria.322509 - ТАЙНАТА ВЕЧЕРЯ

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/15/predatelstvoto-na-iuda.322789- ПРЕДАТЕЛСТВОТО НА ИУДА

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/15/sydebniiat-proces.323075 - СЪРЕБНИЯТ ПРОЦЕС

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/16/golgota-razpyvaneto-na-krysta.323500 - ГОЛГОТА - РАЗПЪВАНЕТО НА КРЪСТА

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/18/toi-vyzkrysna.324309 - ТОЙ ВЪЗКРЪСНА!

Надявам се да съм полезна и да съм ви разказала неща, които са ви били малко известни.
На тези, които са чели постингите миналитe години се извинявам за повторението!

Нека бъдем добри и смирени поне през тази СТРАСТНА СЕДМИЦА и посрещнем  с пречистени души и сърца Възкресението на Спасителя!

image





Гласувай:
38



1. nicodima - За мен тази седмица е също специална...
18.04.2011 13:27
Имах баба, майка и лели - ревностни християнки. В дните около тези празници нова светлина изпълваше домовете, в които съм живяла...
Заради тази светлина съм благодарна на Бог, благодарна съм, че ме изпълва спокойствие и светлина като чета тези текстове.
Хубави празници!
цитирай
2. katan - 1. nicodima - За мен тази седмица е също специална
18.04.2011 15:01
Тя си е специална от 2 000 години!
За такива като нас с теб има и друго значение, поне така мисля.
Когато бях малка и не ходех още на училище през тази СЕДМИЦА баба ме водеше на черква - по два пъти на ден!
Беше нещо, което не мога да опиша с думи, но никога няма да забравя!
Черквата беше светла, украсена с цветя и с едно неземно песнопение - тогава си мислех, че пеят ангели, поне баба ми казваше така.
Само ми беше мъчно на РАЗПЕТИ ПЕТЪК - тогава отивахме да минем под масата с плащеницата:"Да се поклоним на дядо Боже, мило" - казваше ми баба "и да се помолим за здраве и берекет".
Милата ми баба!
Благодарна съм й, че ми предаде вярата, която и майка ми продължи да укрепва през годините!
Благодарна съм на Бога за това, че в най-трудните моменти от живота ми Е бил с мен, както и аз съм с Него!
Хубави празници и на теб, скъпа Никодима!
И най-хубавия и светъл - ВЕЛИКДЕН!
цитирай
3. анонимен - ОТ "ОСАННА" ДО "РАЗПНИ ГО"!
18.04.2011 19:16
Хората са лоши и се подават на внушения.
Изчетох повечето постове и научих нови неща.
Благодарна съм, за което.
цитирай
4. katan - 3. evaf - ОТ "ОСАННА" ДО "РАЗПНИ ГО"!
18.04.2011 19:26
Тълпата е страшно нещо!
И в стари време и сега!
Трябва само един, който да дава "тон" и тя става лесно манипулируема.
А тук от "ОСАННА" ДО "РАЗПНИ ГО"! са само 4дни!:(
Хубава вечер ти пожелавам!
цитирай
5. kleopatrasv - Чудесни нещица имаш, Катя! С удо...
18.04.2011 20:34
Чудесни нещица имаш, Катя! С удоволствие ги разгледах наново!
цитирай
6. nibiru - Би ли ми обяснил някой какво се пр...
18.04.2011 20:53
Би ли ми обяснил някой какво се празнува на Цветница? И къде е радостта от този ден? Доколкото знам на този ден Христос влиза в Йерусалим, убеден, че върви към към смъртта си. Къде е радостта???
цитирай
7. katan - 6. nibiru - Би ли ми обяснил някой какво се пр
18.04.2011 22:15
"Вижте! Вървим към Йерусалим и всичко, което е писано от пророците за сина човешки ще се сбъдне. Защото той ще бъде предаден в ръцете на първосвещениците и книжниците, които ще го осъдят на смърт и ще го предадат в ръцете на езичниците. Те ще му се подиграват, ще се отнасят с него позорно и ще го плюят. А после ще го бият с камшик и ще го разпънат на кръст. Но на третия ден той ще възкръсне."

И при все, че знаеше съдбата си той продължи пътя с учениците...


Предполагам, че си запознат/а много добре със Словото.
Аз не се наемам да ти дам научно обяснение.
Едва ли има човек, който може да ти обясни научно и материалистично тези събития.
Според мен радостта се крие точно тук: "Но на третия ден той ще възкръсне."
Лека да ти е СТРАСТНАТА СЕДМИЦА!


цитирай
8. katan - 5. kleopatrasv - Чудесни нещица имаш, Катя!
18.04.2011 22:17
Благодаря ти, Светле!
Не са съвсем мои:).
Преразказала съм, според мен достъпно някои библейски истини.
Извинявам се, че се повтарям, но тези истини всяка година са все те.
Хубава вечер!
цитирай
9. nibiru - Познанията ми са едниствено от обща ...
18.04.2011 22:28
Познанията ми са едниствено от обща култура. И не искам научно обяснение, а чисто човешко. Винаги съм се чудила кой е изворът на радостта в този ден, при положение, че страданията на Исус тепърва предстоят. А страст на старобългарски означава страдание. Мисля, че за всеки християнин тази седмица не трябва да бъде лека, а да се опита да съпреживее страданията на сина Божи и тези на майка му.
цитирай
10. katan - 9. nibiru -
18.04.2011 22:40
nibiru написа:
Познанията ми са едниствено от обща култура. И не искам научно обяснение, а чисто човешко. Винаги съм се чудила кой е изворът на радостта в този ден, при положение, че страданията на Исус тепърва предстоят. А страст на старобългарски означава страдание. Мисля, че за всеки християнин тази седмица не трябва да бъде лека, а да се опита да съпреживее страданията на сина Божи и тези на майка му.


Под "лека" разбирам точно това - да съпреживеем на фичическо и духовно ниво страданията на Иисус .
За мен това е едно страдание, което преживявам всяка година горе-долу по това време почти физически. И настроението ми е такова - тъжно, но с надежда за ВЕЛИКО ВЪЗКРЕСЕНИЕ!
А ИЗВОРЪТ НА РАДОСТТА, според моето чисто човешко мнение е, точно там - в НЕДЕЛЯТА НА ВЪЗКРЕСЕНИЕТО и сбъдването на пророчествата от СТАРИЯ ЗАВЕТ за идването на МЕСИЯ! /Всъщност ХРИСТОС означава точно това - СПАСИТЕЛ, МЕСИЯ/.
Пожелавам на себе си ЛЕКА СТРАСТНА /СТРАДАЛНА/ СЕДМИЦА.
На теб ти пожелавам приятна вечер!
Благодаря за посещението и мненията!
С уважение: Катя Атанасова /katan/
цитирай
11. nibiru - Не виждам защо се подразни от ком...
18.04.2011 22:53
Не виждам защо се подразни от коментарите ми. Зададох въпрос , на който не съм могла да си отговоря и потърсих отговор тук. Ако съм те обидила с нещо - извинявай.

цитирай
12. katan - 11. nibiru -
18.04.2011 22:59
Не си ме разбрала правилно!
Не съм се подразнила - опитах се да обясня с прости думи някои истни, които или ги приемаме или не.
Не е необходимо да се извиняваш, но щом така чувстваш, че трябва - добре!
Извинена си!
Извинявам се и аз, ако думите ми са предизвикали такова усещане у теб!
Не бих искала да ги приемаш така, защото не са казани с лошо сърце - опитах се да обясня за радостта...
Хубава вечер!
цитирай
13. stela50 - Не си виждам коментара от снощи ...Съжалявам ,Кати .
19.04.2011 12:37
Покриваше се с мислите на Никодима ...Приятни и вълнуващи детски спомени
в дните преди Великия ден .Тези дни ,които в моето семейство също бяха
много специални ...
...Нека бъдем добри и смирени поне през тази СТРАСТНА СЕДМИЦА и посрещнем с пречистени души и сърца Възкресението на Спасителя...
Хубави и светли дни !
цитирай
14. fatmin - Pozdravi Mila Katq, svetlina i t...
20.04.2011 00:15
Pozdravi Mila Katq , svetlina i toplina sas zdrave da ste !!! Svetli praznici ! Pregradka topla :*
цитирай
15. ckarlet - Ти винаги успяваш да развълнуваш с ...
20.04.2011 21:35
Ти винаги успяваш да развълнуваш с написаното, Катя!
Поздрави!
цитирай
16. vladun - Здравей, Кате!
20.04.2011 22:11
Християни сме и тая седмица е специална за всички ни.
С интерес се зарових в публикациите ти, за мен са нови, тъй като не съм бил в блога, когато си ги публикувала.
Благодаря ти! Нека съпреживеем страданието Му през оставащите дни до Великден!


цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5686864
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196414
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930