Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.02.2011 10:15 - ЗА ПРАЗНИЦИТЕ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4948 Коментари: 28 Гласове:
50

Последна промяна: 09.02.2011 21:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
Не обичам истерията на празниците. Особено не обичам 14-ти февруари и 8-ми март! Единият - ден на влюбените, а другият - ден на жената, майка, любима, съпруга, труженичка, общественичка и най-вече колежка image. Историята на двата дни-празници е в миналото и значението е съвсем различно от това, което ние влагаме в днешната ни действителност. Писах преди две години по този повод и сега няма да се повтарям. Но независимо от това, дали харесвам или одобрявам цялата тази истерия около тези празници, те си съществуват и добиват все по-голяма популярност у нас /като всичко друго, което заобичваме, щом ни дава повод за празнуване  image/.
Заразяват всички - от най-малките до най-възрастните! Нашата нация май много обича да празнува! Не е случаен изразът:"Като сме БЕЗДЕЛНИЦИ да не сме без празници?" Написах израз, но ми се струва, че това е новият фолклор на българите. А нашето празнуване е ... ехеййййй! Всеки празник го празнуваме по два пъти! - по стар и по нов стил! В случая имам предвид празника на св.Трифон-Зарезан - празнуваме на 1-ви и на 14-ти февруари! Тези дни се замислих за безсилието си да променя нещо, т.е. да разкажа с "думи прости" истината за тези празници и как ги празнуват нормалните хора по света. Не успявам да намеря хора, които да ме подкрепят - всъщност приемат това, което казвам, но не желаят да се разграничат от еуфорията и истерията, която вече е започнала, за да не се различават от масата и за да не обидят "половинките си". Затова, мили ми, скъпи и обичани приятели, реших, че като не мога да променя нещо, мога да го направя поне малко по-красиво и не толкова истерично. Не е необходимо да правим от една вечер, която би трябвало по презумпция да е приятна, нежна и любовна, вечер на преяждането и препиването. Нека да направим наистина този ден, вечер и нощ незабравими - с любимия човек, с наздравица,
с музика и с много любов - за това не се искат купища пари и подаръци!

image


Има само едно, но задължително условие - да се обичаме не само на 14-ти февруари! image
 

   И, мъже, не забравяйте цветето, за да е незабравима вечера image !

image

Това е линк за постинга ми от преди две години: http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/02/05/za-krivorazbranite-praznici.286999 ,
който иска може да го прочете  image !

ОБЕЩАВАМ ТЪРЖЕСТВЕНО НА САМИЯ 14 -ТИ ФЕВРУАРИ ДА ПРЕДОСТАВЯ ДА ПРОЧЕТЕТЕ НЕЩО ЗА ТОЗИ ДЕН, КОЕТО ПРОЧЕТОХ ДНЕС В ЕДИН СЕДМИЧНИК image .

 





Гласувай:
50



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tit - Да е празник всеки ден!:))
09.02.2011 11:45
Като Трифонов ден!:)
И любов и добрина да има винаги...
цитирай
2. katan - tit - Да е празник всеки ден!:))
09.02.2011 12:09
tit написа:
Като Трифонов ден!:)
И любов и добрина да има винаги...


Да е!:)))
цитирай
3. nicodima - Катя, празникът обикновено е в сърцето!
09.02.2011 12:34
Няма ли го в сърцето, празникът се превръща в обикновен календарен делничен ден!
Татко много обичаше Трифон Зарезан - обикновено го канеха близки и приятели за "зарязва" лозите и се връщаше засмян, със зачервено от виното и студа лице...
А мама, Бог да я прости, го гледаше изпод вежди : ))...
Поздрави и с повече празници в сърцата!
цитирай
4. katan - nicodima -
09.02.2011 12:51
nicodima написа:
Няма ли го в сърцето, празникът се превръща в обикновен календарен делничен ден!
Татко много обичаше Трифон Зарезан - обикновено го канеха близки и приятели за "зарязва" лозите и се връщаше засмян, със зачервено от виното и студа лице...
А мама, Бог да я прости, го гледаше изпод вежди : ))...
Поздрави и с повече празници в сърцата!


Празниците са там, мила Никодима - в сърцата и душите!
Всеки ден е празник, стига да го направим такъв!
Представих си татко ти и се усмихнах:). Стана ми много мило!:)))
От няколко дни празнувам:)))!
Празнувам радостта от живота:)))!
Поздрави и на теб и много празници!!!!!
цитирай
5. bizcocho - Нека да е любов, Кате! :))))) Аз о...
09.02.2011 13:24
Нека да е любов,Кате! :))))) Аз обичам 14.2 :)))))))
цитирай
6. stela50 - Имам един постинг ,който е минал знае ...за понеделник .
09.02.2011 14:35
Всъщност идеята ми беше ,колкото и мъка и болка да има в живота ни
да направим всеки ден хубав и неповторим. Това наистина идва от сърцето и душата.
Аз много обичам празниците ,но не мога да приема един празник да се
чества два пъти ,губи се смисъла ,красотата ,мига ...Споделям мислите на Кати
за ненужната и прекалена помпозност на празниците . Нека е скромно ,истинско от сърце . Попаднаха ми думите на nicodima за баща й...хубав ,мил спомен ,има чар.Всички пазим такива спомени . Но Кати е права всичко прекалено и изкуствено разваля очарованието на самия ден . Нека всеки ден си подаряваме по една добра дума или красиво цвете ,или приятна среща ,нищо ,че е сряда ...
Поздрави ,Кати и красива вечер !
цитирай
7. katan - bizcocho - Нека да е любов, Кате! :)))))
09.02.2011 15:06
Да е любов, мила Жени!
Истинска,а не показна и еднодневна!
Поздрави за всичко!
цитирай
8. katan - stela50 -
09.02.2011 15:24
Мила, Стела!
Ще прочета постинга ти за понеделник по-късно.
Аз също имам още един - ОБЕЩАЛА:))) съм го в този.
Разбрала си ме чудесно, за което ти благодаря!
Винаги на този ден си спомням стиховете на Давид Овадия /по памет/:"Аз вярвам в мълчаливата любов - без думи, без красиви обещания, без упреци без молещи уста. Аз вярвам в нямото страдание, в сподавения порив на кръвта ..."
И аз вярвам в истинската, споделена, красива любов, както вярвам във всичко истинско и красиво.
Не обичам истерията и еуфорията, не обичам махмурлука след празниците във всичките му измерения - физически и емоционални.
За мен е достатъчна една мила дума и един искрен жест, една срамежливо кокиче и съм щастлива до безкрай!
Това е очарованието на празника - споделеността - истинска и вечна.
Благодаря ти за коментара, мила Таня/Стела!
И още повече за разбирането и съвпадението в разбиранията ни.
Красива вечер и на теб, приятелко!
цитирай
9. razkazvachka - Хей, Катя, от кога не си била наоколо:))))
09.02.2011 17:45
а 14 февруари е понеделник - не виждам защо да е празник
цитирай
10. анонимен - :)))
09.02.2011 18:57
В днешните дни на безразличие,
а за някои и тотално безпаричие,
искрена целувка е достатъчна,
да достави радост предостатъчна .... :)))
цитирай
11. katan - razkazvachka - Хей, Катя, от кога не си била наоколо:))))
09.02.2011 19:21
Хей, Гери!:))) Здравей, мила приятелко!
ОТДАВНА не съм била тук - от миналия месец!:)))
14-ти февруари е понеделник, но е ден с много еуфория и истерия.
Ако кликнеш върху линка в края на постинга ще прочетеш едни мои разсъждения за тази дата от преди 2/две/ години. Мнението ми не се е променило и днес.
Хубава вечер и поздрави от мен!
цитирай
12. katan - andreshko - :)))
09.02.2011 19:22
andreshko написа:
В днешните дни на безразличие,
а за някои и тотално безпаричие,
искрена целувка е достатъчна,
да достави радост предостатъчна .... :)))



Хубаво казано, приятелю! И много точно!
И един поглед с грижа е достатъчен!
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
13. bogolubie - За нас, българите, е важно, че на 14 февруари е
09.02.2011 19:38
успението на св. Кирил Философ, който ни сътвори азбука, та и ние да сме от народите с отворени очи за знания и вяра в Бога, и със своя идентичност.
С поздрав: Естир !
цитирай
14. katan - bogolubie -
09.02.2011 19:53
Благодаря ти, Естир!
Това е за нас, православните, 14-ти февруари!
Това съм го писала в постинга от преди две години.
Поздрав и за теб, приятелко!
цитирай
15. ckarlet - Ще очаквам с нетърпение да прочета ...
09.02.2011 19:59
Ще очаквам с нетърпение да прочета постинга за тези празници, Катя!
Много си права в това, че трябва да се обичаме не само на 14 февруари!
Поздрави!
цитирай
16. katan - ckarlet -
09.02.2011 20:05
Мила Скарлет!
Много се радвам, че си тук!
Имай съвсееем малко търпение - постингът е готов и ще го пусна на 14-ти:))).
Много ми се иска да се обичаме истински през всичките 365 /а понякога 366:)))/ дни в годината!
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
17. katan - stela50 - За теб, приятелко! Специално го преписах от книгата му.
09.02.2011 21:44
на Гита

Аз вярвам в мълчаливата любов ...

Без думи, без красиви обещания,
без упреци, без молещи уста
аз вярвам само в нямото страдание,
в сподавения порив на кръвта.

Очи, в които погледът не гасне,
докосването нежно на ръце -
от клетви, от несдържан плач по-ясно
говорят на човешкото сърце.

Тя всичките прегради побеждава!
Тя - вечен огън и нестихващ зов!
Как нея ще отминеш, ще забравиш?
Аз вярвам в мълчаливата любов.
цитирай
18. veninski - Поздрави от Родопите, приятелко!
10.02.2011 11:04
Поздрави от Родопите, приятелко!
цитирай
19. tili - Аз също вярвам в
10.02.2011 15:39
мълчаливата любов. Затова съм си подготвила предвидливо една валентинка за блога:)))
Не се смеййййй!!! Прегръд!!!
цитирай
20. panazea - Мила Кате ,
10.02.2011 21:00
Аз съм си традиционалистка и на 14 чествам денят на Кирил Философ !
Любовта не я празнувам , аз си я нося в сърцето !
Прегръдка приятелко ! Усмивки !
цитирай
21. bovari - Имам своя теория за този нарочен празник:)
10.02.2011 21:17
Хората, които са много заети с правене на бизнес, пари, сделки и т.н и прочие, са измислили един ден, в който да отделят време за изразяване на чувствата си...на съкровените такива:)))
Останалата част от човечеството живеем само с нея....и не остава време за бизнес, сделки и т.н и прочие:)))))

Бъди жива и здрава, Катя.
цитирай
22. lotos16 - Обичам празниците!!!
10.02.2011 21:20
И си ги празнувам...
:)))))))))) когато и колкото мога :)))
цитирай
23. inel379 - Когато душата се радва, това е празник!:)
14.02.2011 00:15
Празнувай светлината на живота!
Сърдечен поздрав!:)
цитирай
24. katan - veninski - Поздрави от Родопите, приятелко!
14.02.2011 18:34
Поздрави, Васко!
цитирай
25. katan - tili -
14.02.2011 18:35
tili написа:
мълчаливата любов. Затова съм си подготвила предвидливо една валентинка за блога:)))
Не се смеййййй!!! Прегръд!!!


Не се смея:)!
Поздравявам те!
цитирай
26. katan - panazea -
14.02.2011 18:36
panazea написа:
Аз съм си традиционалистка и на 14 чествам денят на Кирил Философ !
Любовта не я празнувам , аз си я нося в сърцето !
Прегръдка приятелко ! Усмивки !



Това е най-хубавото, мила Тони - "Любовта не я празнувам , аз си я нося в сърцето !"
Поздрави!
цитирай
27. katan - inel379 - Когато душата се радва, това е празник!:)
14.02.2011 18:38
inel379 написа:
Празнувай светлината на живота!
Сърдечен поздрав!:)


Нека всеки ден има радост в душите ни, мила Инел! Нека всеки ден е празник!
Поздрави и от мен!

цитирай
28. katan - bovari - Имам своя теория за този нарочен празник:)
14.02.2011 19:23
bovari написа:
Хората, които са много заети с правене на бизнес, пари, сделки и т.н и прочие, са измислили един ден, в който да отделят време за изразяване на чувствата си...на съкровените такива:)))
Останалата част от човечеството живеем само с нея....и не остава време за бизнес, сделки и т.н и прочие:)))))

Бъди жива и здрава, Катя.


:))))))))) "Останалата част от човечеството живеем само с нея....и не остава време за бизнес, сделки и т.н и прочие:)))))"
Това не е ли за предпочитане, Ели?:)))
Бъди жива и здрав и ти !

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5655226
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195520
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031