Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2010 10:30 - Моторисата
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3536 Коментари: 24 Гласове:
40


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
Снимката е от интернет.


Детството е едно от най-щастливите времена в живота на човек. Поне за мен беше така. Бях обградена с много любов, грижи и внимание. Бях обичана, галена, дори и ... малко глезенка:) /Мишел много прилича на мен в това отношение:)/.
Спомням си пътуванията ни до и от Града като едно от най-хубавите ми преживявания.
Това бяха едни от най-очакваните ми мигове, най-радостните.
За тези истории си спомням само в превъзходна степен!
Обикновено майка ми ме водеше в Града, а татко ме прибираше.
Когато дойдеше време за пътуване не мигвах цяла нощ в очакване на много ранното утро.
Багажът беше приготвен от майка ми няколко дни преди това.
Ставахме много рано, на мен нещо ми "трепереше под лъжичката". Години по-късно разбрах, че това е от нетърпението и очакването на дългото пътуване, на нещото, което предстои ... 
Това треперене ми остана почти ... до скоро ...
Не си спомням да съм закусвала, но си спомням как татко ни качваше на влака, настаняваше ни, подхвърляше ме няколко пъти във въздуха, целуваше ме, после слизаше и дълго ни махаше, докато влакът излезе от гарата.
Пътувахме може би повече от час до Сараньово / дядо му казваше Саран-бей/, което по-късно стана Септември.
По някое време майка вадеше нещо да хапна, но до ядене ли ми беше?:)
На Сараньово се "изсипваше" половиният влак и всички пътници се затичваха към теснолинейката, която наричахме Моториса.
Опашката за билети беше дълга. Но аз не се вълнувах от това, а очаквах момента майка да вземе заветните билети и Моторисата да застане на гарата и прибере в пазвата си всички, които й имахме доверие.
На майка ми й ставаше лошо от дългия път и по възможност се настанявахме близо до вратата.
Сега като се замисля, Моторисата по-скоро приличаше на детска играчка - с малко парно локомотивче, с малки, кукленски вагончета, но това за мен беше влакът-мечта, който ме носеше към любимия ми Град.
Но и Моторисата си имаше претенции за съвсем редовен влак!
Изсвирваше силно и потегляше с дълбоко пухтене и свистене към ДобринищА / ДобринищЕ стана доста по-късно/.
Малките дървени седалки, които никак не бяха  удобни, но кой обръща внимание на такива дреболии, бяха заети до една, дори имаше и правостоящи.
Скоростта на Моторисата сигурно е била много малка, защото на места някои от пътниците слизаха и вървяха редом с нея, а тя сякаш им благодареше, че намаляват товара й  им подсвирваше приятелски, дори може и да им е намигвала:), но това не мога да го твърдя със сигурност да се качват, когато успееше да си вземе дъх и да засили хода си.
Знаех всички гари и спирчици, знаех къде колко време си почива Моторисата, знаех мнобройните тунели, през които ни превеждеше, знаех кога наближават "осморките", от които на майка й ставаше лошо. Там Моторисата съвсем запъпляше, но успяваше да ни изкачи до Аврамови колиби. После на майка ми й ставаше по-добре, може би, защото почти преполовявахме пътя и нея я обземаше радостта от дългоочакваната среща с близките й и тя започваше да ми разказва итересни и приказни истории за местата, през които минавахме.
Щом стигнехме Белица или Якоруда, майка ми вече беше съвсем друга - нямаше и помен от нейното лошо, започваше да сваля и проверява багажа, за да можем да слезем едни от първите в Добринища и се доредим до рейса за Града, който не беше така дружелюбен като Моторисата и не винаги имаше места за всички.
В Добринища се обръщах да помахам на Моторисата, на която обръщаха само локомотивчето и тя потегляше обратно за "нагоре", приютила в себе си много човешки мечти / колко ли са се сбъднали?/.
После почти се затичвахме към мястото, където идваше рейсчето за Града.
Завоите бяха много, но странно, на майка ми тук не й ставаше толкова лошо, както в Моторисата!:).
И тук знаех всяко селце и с нетърпение очаквах Обидим /по-късно вече се казваше с.Места/, където имаше голяма почивка, а и на пътя вече му се виждаше края ...
Пътуването продължаваше повече от 12 часа!!!, но си струваше!
Слизахме на Агенцията /сега автогара/ и попадах неизменно в прегръдките на баба и лелите ми. Дядо ни очакваше пред портата. Аз му се хвърлях на врата и така влизахме в широкия, циментиран двор.
Всички се качваха горе, за да си починем ние след дългия път, но мен не ме свърташе на едно място - като по-малка обикалях веднага любимите ми цветни лехи и зеленчуковата градина на баба, с невероятните аромати, които не съм забравила и до сега, а като по-голяма се затичвах към моята приятелка Ленчето, която ме очакваше пред тяхната порта.
Така започваше моето щастливо лятно детство, което все повече ми се иска да се повтори, но като разумен човек знам, че това е невъзможно, затова се задоволявам само със спомените ...

Иска ми се с това моите спомени да не свършват, а да започват ...
Ще се опитам да разкажа някои интересни за мен истории, които нося в себе си цял живот.


Тагове:   моторисата,


Гласувай:
40



Следващ постинг
Предишен постинг

1. voinov50 - Хей, Кате, как ме върна в детството :)))
11.08.2010 11:09
Как ме беше страх от голямия пуфтящ чайник... :)
Спомнях си как слизахме след това на гарата в Симитли, и след това майка ми в красива сръбска рокля и баща ми в тъмен костюм да се носят по дансинга, а аз седях на парапета и наблюдавах тъмните талази на Струма, току под стените на дансинга...
Хубаво беше...
А за другото, когато със съпругата ми пристигахме на 50 км. от родния и град, започваше въодушевено да бърбори, колко била хубава природата, колко въздухът бил по-чист..., та как може нещо да я били, хайде де... :)))))
Поздравления за постинга.
цитирай
2. ivankalilova - СПОМЕНИ, СКЪТАНИ ДЪЛБОКО В СЪРЦ...
11.08.2010 14:01
СПОМЕНИ , СКЪТАНИ ДЪЛБОКО В СЪРЦЕТО......Хубаво е,че ги има ...стоплят душата ни ....Поздрави и прегръдки, мила!:)))
цитирай
3. katan - voinov50 - Хей, Кате, как ме върна в детството :)))
11.08.2010 14:07
Ех, Цецо!
Размечта ме ти за едно време,когато майкаи татко бяха млади, весели, щастливи...
И азсерадвах, дори се гордеех, че моите родители танцуват толкова хубаво и са най-красиви на дансинга ...
Аз си ги спомням да танцуват в салон.
А за другото:))) ... , ами то си е е съвсем в реда на нещата!:)
Поздрави, приятелю!
цитирай
4. katan - ivankalilova - СПОМЕНИ, СКЪТАНИ ДЪЛБОКО
11.08.2010 14:10
Хубаво е, че ги има, Ваня!
Без спомени какво би представлявал живота ни?
Прегръдки и весел празник на вас!
цитирай
5. razkazvachka - Само веднъж съм се возила на теснолинейка:)
11.08.2010 14:38
Но гара Септември или Сараньово си ми беше на път през студентските години:)))

цитирай
6. katan - razkazvachka - Само веднъж съм се возила на теснолинейка:)
11.08.2010 14:51
Моторисата, за която си спомням тук е от края на 50-те и началото на 60-те години.
В по-късни години имаше дизелова машина.
Веднъж дори слязохме с татко да походим и ние, т.е. аз:))) до Моторисата.
Татко разгадаваше всичките ми желания, преди да съм ги изрекла на глас ...
Такъв е и синът ми с Мишел, за което тя му отговаря с невероятна обич!

цитирай
7. panazea - Ех, Кате , другия път вземи и мен в Моторисата!
11.08.2010 14:57
Чудесна е обиколката с теб ! И всичко звучи автентично, точно токо , кокто е било! Благодаря ти,приятелко! Другия път сме заедно! :))
цитирай
8. katan - panazea - Ех, Кате , другия път вземи и мен в Моторисата!
11.08.2010 15:01
Мила, Тони!
Написала съм няколко постинга-спомени от моето детство.
Можеш да се повозиш, поразходиш и подишаш с мен:))) от преди ... , абе от преди 50 години:)))!
Оставила съм постингите на автопилот и ще си излизат сами през няколко дни!:)))
Поздрави, приятелко!
цитирай
9. veninski - Ех, спомени. . . Поздрави от Родо...
11.08.2010 15:33
Ех, спомени... Поздрави от Родопите, Катя!
цитирай
10. katan - veninski - Ех, спомени. . .
11.08.2010 16:12
Мили, незабравими и неповторими спомени, Васко!
Поздрави на теб и Родопите!
цитирай
11. voinov50 - Кате, аз мисля, че моите родители бяха най-красивите :)))
11.08.2010 18:32
И танцуваха "енглиш валс", румба и незнам какви други танции..., ха де ;)
цитирай
12. katan - voinov50 - Кате, аз мисля, че моите родители бяха най-красивите :)))
11.08.2010 18:36
voinov50 написа:
И танцуваха "енглиш валс", румба и незнам какви други танции..., ха де ;)


Цецо!:)))
Всеки мисли, че неговите родители са най!
И така смятам, че е редно!
цитирай
13. makont - Ех как ни върна в детството,
11.08.2010 18:41
а сега с тези коли, малкото Ванце знаеш ли как ме е молело"Мамо, моля те да ме повозиш във влак". Няма да забравя като дете като тръгвахме от Видин за София, мама омеси тутманик и на Петрохан спирахме да си хапнем, като че ли ще пътуваме цял ден, сега го взимаме за два часа и хубавото хапване при чешмата остана спомен.Хубава вечер!
цитирай
14. katan - makont - Ех как ни върна в детството,
11.08.2010 19:29
Спомени и носталгия по едно отминало време.
От 20 години сигурно не съм се качвала на влак и едва ли ще се кача отново, но много ми се иска!
А ти с Петрохан ме върна в едни други спомени, но ...за тях друг път!:)
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
15. cornflower - отново
11.08.2010 19:43
ни представяш вълнуващ разказ, както само ти умееш...
докосващо, защото е истинско...
цитирай
16. bovari - Някой, някъде да те очаква с обич -
11.08.2010 19:46
не само в детството е така хубаво, но тогава е най-важно да го получиш.
Поздрави, Катя.
:)
цитирай
17. katan - cornflower - отново
11.08.2010 19:55
Благодаря ти, мила Люба!
Мисля си, че си снизходителна към мен, защото се харесваме:), но въпреки това съм ти благодарна!
А спомените ми /този и всички следващи/ са съвсем истински, макар да не съм ги предала така силно, както ги чувствам.
Хубава вечер, приятелко!
цитирай
18. katan - bovari - Някой, някъде да те очаква с обич -
11.08.2010 20:10
Колко е хубаво, Ели - някой, някъде да те очаква с обич!
Независимо от възрастта, всички се нуждаем от обич и топлина!
Но, колко е важна обичта за децата!
Поздрави и много обич около теб!


цитирай
19. stela50 - Развълнува ме разказа ти ,katan ...и бих се повозила с теб.
11.08.2010 20:43
Върна ме години назад... Винаги съм си мислила ,че моите родители
танцуваха най-хубавото танго на света...
Поздравления !
цитирай
20. katan - stela50 - Развълнува ме разказа ти ,katan ...и бих се повозила с теб.
11.08.2010 20:50
Мила, Стела!
Както писах и на Цветан Войнов, всяко дете мисли, че неговите родители са най!
Това е обяснимо.
Моята майка беше отлична танцьорка и водеше и татко във всеки танц!
Бяха най-красивата и щастлива двойка!
Поздрави и на теб и хубава вечер!
цитирай
21. inel379 - Усмихнато намигам и аз към Мотрисата от твоето детство!:)
11.08.2010 20:57
Чудни спомени, които времето не похабява и дори разхубавява, защото това са години на най-чиста и неподправена радост!
За детето всяко пътуване си е едно приключение! А има ли нещо по-желано от къщата на баба и дядо! Там, където ни очакват и посрещат с толкова обич!
Усетих всички невероятни аромати!
Почувствах се чудесно!
Благодаря ти!
Много хубаво си го написала!
Ведра лятна вечер!:)
цитирай
22. katan - inel379 - Усмихнато намигам и аз към Мотрисата от твоето детство!:)
11.08.2010 21:03
Мила, Инел!
Първо ще те поправя - не Мотрисата, а МотОрисата:))).
Така казваха на това малко, вълшебно влакче, което сбъдваше мечти!
Благодаря ти за хубавите думите!
Радвам се, че си усетила ароматите на моето детство, но те тепърва предстоят ...
Ще се радвам да ги споделим!
Чудесна вечер и на теб, скъпа!
цитирай
23. tili - Чуден, вълшебен разказ!
12.08.2010 12:38
Не спирай да пишеш, Катенце!
Винаги като отида в Рилския манастир виждам останките на малкото влакче. Нашите са ми разказвали как се е ходело с него до там. В други страни тези съоръжения са печеливша туристическа атракция. У нас всичко остава в спомените и на разрухата! Защо сме такива? Нямам отговор!
цитирай
24. katan - tili - Чуден, вълшебен разказ!
12.08.2010 17:33
Хей, Лили!:)))
"Изчетка" ме до блясък:)))!
Но ми е приятно и ти благодаря, макар да знам стойността на написаното /не на спомена - той е безценен!!!/.
За Рилския манастир пътувахме до Кочериново с влакчето, послес автобус, който чакахме доста...
Еххххх, спомени ....
Целувам те!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5673784
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196180
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930