Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2015 13:04 - Еврейски пословици и поговорки
Автор: katan Категория: Други   
Прочетен: 11689 Коментари: 23 Гласове:
50

Последна промяна: 25.09.2015 15:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Прочетох за еврейските празници при един приятел / nomer1edno / . Това ме накара да се сетя за тези пословици и поговорки.
За теб, приятелю! И за всички, които се отбивате при мен.                                  


                                       
                                   image


                               

                                        image



                                      
Когато Бог твори добро, Той не се хвали.
                               image

От откачени гъски, откачени пръжки.

     image

Пазете се от огъня и не вярвайте на водата.

image

   Бурята гаси малкия огън, но раздухва големия.

image

В очите на влюбения и патката е ангел.
 

image

Жената може да се замеря само със скъпоценни камъни.

image

Сериозно говорят само шутовете.

image

 

Ако те целуне крадец, преброй си зъбите.

image

Господи! Дай ми хляб, докато имам зъби.

image

Добрата дума лекува повече от лошия лекар.

image

Домът за мъжа е света, светът за жената е найния дом.

image

 

Раздялата е враг на верността.

image

Човек, който те е напуснал, все на нещо те е научил.

image

Десет приятели наистина са малко, но един враг е много.

image

Ако Бог иска да накаже някого Му дава разум.

image

Ако легнеш да спиш с куче, ще се събудиш с бълхи.

image

Ако старец се ожени за млада жена, то и двамата няма да са доволни.

image

Може да  си старец,още докато си млад.

 

image

Ако млада девойка се омъжи за старец, тя ще остане млада вдовица.

image

От злобата се старее, от смеха се подмладява.

image

Крещи този, когото не искат да слушат.

image

По-добре лоша заплата, отколкото нищо.

image

На хората всичко им е малко, само умът им стига.

image

Ако си опиянен от вино - ще изтрезнееш. но ако си опиянен от жена - никога няма да станеш трезвен. 

image

Равинът от мляко не се нуждае, той дои от всяко възможно местенце.

image

Ако искаш крещи, че света не ти е мил, но той ще си остане такъв, какъвто е.

image

Ако искаш добро - прави добро на другите.

image

Остарявайки, човек вижда по-лошо, но повече.

image

Мъжете биха направили много повече, ако жените говореха по-малко.

 

image

Ако любовта е свършила, значи не е започвала.

image

Откакто свят светува, хората мечтаят всичко да е такова, каквото няма да бъде.

image

Не от спестовност жената пали 20 свещички на 30 си рожден ден:).


image

 






Гласувай:
50



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Много мъдрост има в пословиците и поговорките
25.09.2015 13:08
на различните народи.
Сложих това ковчеже, защото ми се струва, че по-често трябва да го отваряме ...
Надявам се да си намерите нещо ценно, забравено или ново за вас!
цитирай
2. sande - Харесаха ми пословиците ...
25.09.2015 14:53
Още една:

Когато бащата помага на сина, всички са щостливи. Когато синът помага на на бащата, всички са нещастни.

Поздрави!
цитирай
3. katan - 2. sande - Харесаха ми пословиците
25.09.2015 15:12
Здравей, Санде!
Във всяка пословица, независимо от кой край на света се намира има много поука и истина.
В твоята е истината, а поуката трябва да си "извадим" сами ...
Поздрави!
цитирай
4. donchevav - Много хубави пословици и погово...
25.09.2015 17:12
Много хубави пословици и поговорки! Хареса ми тази, че от злобата се старее, а от смеха - младее! Нека има повече усмивки и доброта! Прегръдка, мила Кате! Хубава петъчна вечер!
цитирай
5. valeska - Поздрави!:)
25.09.2015 17:45
Много добре казано, наистина!
цитирай
6. katan - 4. donchevav - Здравей, Венентче!
25.09.2015 17:45
"Когато Бог твори добро, Той не се хвали."
Това е най-съществената за мен.
Всичко друго е "надграждане".
Истина е, че от злобата се старее, а от смеха хората се подмладяват. Дори и китайците имат подобна поговорка за смеха.
Но и тази - "Ако искаш добро - прави добро на другите" също много ми харесва. Тя би трябвало да е кредо в живота ни.
Много усмивки и добро, приятелко!


цитирай
7. elanor11 - Много хубави пословици и поговорки!
25.09.2015 17:49
Лошото е ,че е много трудно да бъдеш мъдър,когато животът ти удря шамари....
цитирай
8. katan - 5.valeska - Не са мои тези мъдрости,
25.09.2015 17:50
Валка:), а иначе добре са го казали.
Взех ги от един руски сайт и ги преведох много лаически, но смисълът е същият.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
9. katan - 7. elanor11 - Много хубави пословици и поговорки!
25.09.2015 17:57
Трудно е, Ели!
Но пък благодарение на мъдростта са се запазили старите нации.
Всеки шамар ни учи на нещо. Събирайки шамари и мъдрост един ден ще можем да кажем:"Човек /или събития, бел.моя/, който те е напуснал, все на нещо те е научил."
Хубава вечер и поздрави!
цитирай
10. troia - Привет, Кате!
25.09.2015 20:37
Интересен постинг. Много ми хареса. Мъдростта преодоляла вековете винаги те кара да се замислиш.
Приятна вечер!
цитирай
11. katan - 10. troia - Привет, Кате!
25.09.2015 21:30
Привет и на теб, Кате!
Мъдростта на народите е събрана в приказките, пословиците и поговорките.
Затова обичам да ги чета и преосмислям.
Хубава вечер и на теб!
цитирай
12. faktifakti - Чудесни са,
25.09.2015 23:49
а някои истински ме развеселиха.
Поздрави сърдечни
цитирай
13. hel - Трябва по-често да се сещаме за тези ...
26.09.2015 00:09
Трябва по-често да се сещаме за тези мъдрости!
Прекрасен постинг.
Поздрав, Кате!
цитирай
14. katan - 12. faktifakti - Чудесни са,
26.09.2015 08:32
Добро утро, Фактче!
Някои наистина развеселяват:).
Сложих ги за "цвят":)
Хубав ден!
цитирай
15. katan - 13. hel - Трябва по-често да се сещаме за тези
26.09.2015 08:34
Здравей, Хел!
Мъдростта на вековете и живелите преди нас- не е лошо да надникваме понякога там и да черпим ... сили.
Поздрави и хубав ден!
цитирай
16. iliada - Добро утро,katan!
26.09.2015 09:48
Ето нещо и от мен "Да бъдеш щастлив е нищо, да се смяташ за щастлив — всичко.":)
цитирай
17. katan - 16.iliada - Добро утро,katan!
26.09.2015 10:24
Добър ден, Илиянче!
Това много ми хареса!
Важно е вътрешното себеусещане!
Хубав ден и поздрави!


цитирай
18. krankar - Има много мъдрост....
26.09.2015 11:05
Много ми хареса това - Ако бог иска на накаже някого,Му дава разум.
цитирай
19. katan - 18. krankar - На мен също много ми харесва!
26.09.2015 11:31
Има подобна - " Не се дръж с глупака като с умен. Това не помага."
Поздрави!
цитирай
20. paciencia - Привет, Кате!
26.09.2015 11:37
Отново минах да прочета мъдрите пословици и да послушам хубавата песен на Ищар. И на мен много ми харесаха, особено тези, отнасящи се за доброто. Разсмя ме тази: „На хората всичко им е малко, само умът им стига“, въпреки, че е вярно:))
Хубави почивни дни, мила Кате! Ти си голям приятел на приятелите си и много добър човек. Прегръщам те.
цитирай
21. katan - 20.paciencia - Здравей, Вася!
26.09.2015 11:45
Сложих тази песен на Ищар, защото и аз я харесвам.
А "твоята":) пословица си има и български аналог:) - "Не ми давай акъл /т,е. "имам си достатъчно", бел моя/, дай ми пари!"

Благодаря ти за добрите думи, мила Вася! Дано да ги заслужавам.
Поздрави и прегръдка от мен!

цитирай
22. flymore - На една вълна съм с теб, Кате:)
27.09.2015 18:31
"Когато Бог твори добро, Той не се хвали."
Два дни имах на разположение и между къщната работа препрочитах и правех нови прочити на мисли, пословици, поговорки, сентенции от книги. Океан от мъдрост, а тук се връщах тайничко, за да отворя твоето ковчеже.
Поздравявам те за постинга и ти желая осмислена, топла есен, скъпа Кате!
<3
цитирай
23. katan - 22.flymore - На една вълна съм с теб, Кате:)
27.09.2015 18:40
"Когато Бог твори добро, Той не се хвали."
Тази я сложих като мото. Тя трябва да ни научи на много неща!
Имам много книги с "мъдрости", но така са ми разбъркани, че не мога да ги намеря от раз.
Вижда се, че сме на една вълна с теб:).
Така се случва с хората, които са с близка душевна нагласа.
Друг път не влизай тайничко:))). Направо влизай:).
Пожелавам ти хубава вечер с прегръдка!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657526
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195561
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031